Socheata Sao

Garde 11th

Currently, the local education sector is gradually growing, each school has developed resources Multiple energy and intelligence, especially as a core force in all activities in society as well as national development. Socheata Sao a student at the Armenian International School for eight years, currently studying in 11th grade” from 2022-2023. This young student was born into a normal living family in Phnom Penh. Socheata ‘s parents spent many personal resources providing for his children’s studies.

Socheata, like other students, but what is different is that he likes to try new things and spend her own time besides studying at school to help school work and in many societies. The work in the schools participates in facilitating programs such as: a text program, thanks to teachers, directing educational videos, participating in cultural-cultural events and participating in charities many other measures, while outside school programs, such as participating in the orphanage, helps orphaned centers.

We look back at the study results: she has always gained good results since beginning. More remarkably, Socheata also promoted as a vice president of the AIS Student Council at Chroy Chongva Campus. Also specifies that the above job has been captured since the ninth grade.

Below are the people’s methods Sharing experiences that enable him to maintain a good balance between academic and social work. For Socheata, she said, “Wanting to get good academic results does not happen easily is required that we strive from small classes to strengthen the foundation from originally, because when going from one to a degree, students are always related, so if we don’t have the foundations, we will definitely listen to the teacher explain not to understand.

យុវ​ជន សៅ សុជាតា

សិស្ស​​ថ្នាក់​ទី១០ ​”​ក”

យុវជន​ ជា​វ័យ​មួយ​ដែល​ពោរពេញ​ទៅ​ដោយ​ថាមពល​ និង​បញ្ញា​ស្មារតី​ក្លាវ​ក្លា​ ជាពិសេស​ពួកគាត់​ជា​កម្លាំង​ស្នូល​ក្នុង​ការចូលរួម​គ្រប់​សកម្មភាព​នានា​ក្នុង​សង្គម​ ក៏ដូចជា​ការ​អភិវឌ្ឍ​ជាតិ​ផង​ដែរ​។ យុវជនទាំងអស់​នៅ​កម្ពុជា​យើង​មាន​ប្រមា​នប្រ​ហែល​ជាង៥០​% នៃ​ចំនួន​ប្រជាជន​សរុប​។ យុវជន​ គ្រួ​ច ឈីម​ ជា​សិស្ស​ម្នាក់​រៀន​នៅ​សាលា​ AIS​ ថ្នាក់​ទី១២​”ក” នា​ឆ្នាំ​សិក្សា២០១៨​-២០១៩​ នេះ​។ យុវជន​រូប​នេះ​ កើត​ក្នុង​ត្រកូល​អ្នកមាន​ជីវភាព​បង្គួរ​នៅក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។ អ្នកអាណាព្យាបាល​របស់​យុវជន​រូប​នេះ​ បាន​ចំណាយធនធាន​ផ្ទាល់ខ្លួន​អស់​ជាច្រើន​សម្រាប់​ផ្គត់ផ្គង់​ការសិក្សា​របស់​កូន​គាត់​។ ឆ្នាំនេះ​ជា​ឆ្នាំ​ដែល​ពួកគាត់​ត្រូវ​ ប្រឡង​សញ្ញាបត្រ​មធ្យមសិក្សា​ទុតិយភូមិ​។ សិស្សានុសិស្ស​ទាំងអស់​កំពុងតែ​មមាញឹក​ស្ទើរ​រក​ពេល​ញាំ​បាយ​គ្មាន​ព្រោះ​ត្រូវ​ប្រឹងប្រែង​រៀនសូត្រ​ ត្រៀមប្រឡង​។

គាត់​ក៏ដូចជា​សិស្ស​ដទៃទៀត​ដែរ​ តែ​អ្វី​ដែល​ខុសប្លែក​ពី​គេ​នោះ​ គឺ​គាត់​បាន​ចំណាយ​ពេល​លក្រៅ​ពី​ការសិក្សា​ទៅ​ជួយការ​ងារ​ក្នុង​សា​សា​ និង​ក្នុង​សង្គម​ជាច្រើន​។ ការងារ​ក្នុង​សាលា​មាន​ដូចជា​ បើក​ក្លិប​សិក្សា​រៀងរាល់ថ្ងៃ​សៅរ៍​ អាទិត្យ​ ធ្វើជា​ប្រធាន​សម្របសម្រួល​កម្មវិធី​សា​លា​ផ្សេង​ៗ (យុវជន​ស្ម​គ្រ​ចិត្ត​) និង​ការងារ​សប្បុរស​ធម៌​ផ្សេង​ៗជាច្រើន​ទៀត​។ ចំណែក​ឯកម្មវិធី​ក្រៅ​សាលា​វិញ​មាន​ដូចជា​ ដាំ​ដើមឈើ​ លាបថ្នាំ​ សាលា​…។ ​យើង​ក្រឡេក​ទៅ​មើល​លទ្ធផល​សិក្សា​វិញ​ គឺ​គាត់​នៅតែ​ល្អ​ គ្មាន​ការ​ធ្លាក់ចុះ​។ សូម​បញ្ជាក់​ផង​ដែរ​ថា​ ការងារ​ខាងលើ​នេះ​ ពួកគាត់​ចាប់​ប្រឡូក​តាំងពី​ថ្នាក់​ទី១០​ មក​ម្លេះ​។ ខាងក្រោម​នេះ​ជា​វិធី​សាស្រ្ត​ ក៏ដូចជា​ការចែក​រំលែក​នូវ​បទពិសោធន៍​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ពួកគាត់​នៅតែ​ខ្លាំង​។

ចំពោះ​យុវ​សិស្ស​ ឈីម​ គាត់​បាន​និយាយ​ថា​” ក្នុង​មួយថ្ងៃ​មនុស្ស​ម្នា​ក់ៗ​មាន​ពេលទំនេរ​សម្រាក​ពី​ការ​គេង​ប្រហែលជា១៦ទៅ​ ១៧ម៉ោង​។ ដូច្នេះ​ត្រូវ​បែង​ចែ​កពេ​វេលា​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់លាស់​ (ពេល​រៀន​ ពេលសម្រាក​ ពេលធ្វើការ​ងារ​សង្គម​)។ ចំពោះ​ការសិក្សា​គាត់​បាន​ និយាយ​ថា​ ត្រូវ​គ្រប់គ្រង​អារម្មណ៍​ខ្លួនឯង​ឱ្យ​បាន​ក្នុង​ការ​ស្តាប់​គ្រូ​ពន្យល់​នៅ​ថ្នាក់​ ក៏ដូចជា​ការ​កត់ត្រា​មេរៀន​ និង​សួរ​-ឆ្លើយ​មេរៀន​ក្នុង​ម៉ោង​នី​មួយ​ៗផង​ដែរ​។ ឯវិធីសាស្ត្រ​នៅផ្ទះ​វិញ​ គឺ​ត្រូវ​កំណត់​មុខវិជ្ជា​ណា​ដែល​ច្បាស់​ មួយ​ណា​ដែល​មិន​ច្បាស់​ដើម្បី​ងាយ​ស្រូល​ពង្រឹង​បន្ថែម​។ មួយវិញទៀត​ រៀងរាល់​ព្រឹក​គាត់​តែង​រំលឹក​មេរៀន​នៅផ្ទះ​ជាប្រចាំ​។

លើស​ពីនេះ​ទៅទៀត​ អ្វី​ដែល​ជា​ចំណុចខ្លាំង​របស់​គាត់​ គឺ​តែងតែ​យក​មេរៀន​ ឬលំហាត់​ដែល​ខ្លួន​អាច​ធ្វើ​បាន​ ឬយល់​ទៅ​ពន្យល់​មិត្តភក្តិ​ ដើម្បី​ចែករំលែក​ ក៏ដូចជា​បន្ថែម​ និង​ពង្រឹង​សមត្ថភាព​ខ្លួន​គាត់​ផ្ទាល់​តែម្តង។ គាត់​មាន​ផែនការ​យ៉ាង​ច្បាស់​ក្នុង​ការបែងចែក​ពេលវេលា​រៀន​ និង​ការងារ​សង្គម​។ ចំពោះ​ការងារ​សង្គម​ គាត់​បាន​និយាយ​ថាត្រូវ​តែ​ឆ្លៀតពេល​ទំនេរ​ ឬនៅ​ចុង​សប្តាហ៍​។ ពេលខ្លះ​គាត់​បាន​និយាយ​ថា​ ការងារ​នេះ​បាន​ពង្រីក​ចំណេះដឹង​មួយ​កម្រិត​ដែល​គាត់​មិនធ្លាប់​ជួប​ក្នុង​មេរៀន​។ ការងារ​ដែល​គាត់​បាន​ចូលរួម​មាន​ដូចជា​ យុវជន​ស្ម័គ្រចិត្ត​ បេតិកភណ្ឌ​ លាបថ្នាំ​សាលា​ រៀបចំ​ការ​បើក​-បិទ​បវេសនកាល​សាលា​ជាដើម​។

ទោះបីជា​យុវជន​រូប​នេះ​រវល់​ស្ទើរ​រក​ពេលទំនេរ​ គ្មាន​យ៉ាងណាក៏ដោយ​ តែ​ការសិក្សា​របស់​គាត់​មិន​ធ្លាក់ចុះ​ឡើយ​ គាត់​នៅតែ​កាន់​លំដាប់​ A ជានិច្ច​ជា​រៀងរាល់​ខែ​។ សម្រាប់​ការដែល​យក​និទ្ទេស​នេះ​នៅ​សាលាAIS​ វា​មិនមែន​ជា​ការ​ចៃដន្យ​នោះ​ទេ​ គឺ​ត្រូវតែ​ប្រឹង​អស់ពី​កម្លាំងកាយ​ និង​ចិត្ត​។ គាត់​បាន​បង្ហើប​ពី​ល្បិច​នៃ​ការសិក្សា​របស់​ប្អូន​ដែល​មិន​ធ្លាក់ចុះ​ទោះ​មានការ​រវល់​ក្នុង​ការងារ​សង្គម​ ដូច​ខាងក្រោម​នេះ​៖

  • រៀប​ចំ​កាល​វិ​ភាគសិក្សាឱ្យ​បាន​ល្អនៅផ្ទះឱ្យ​ស្របជា​មួយកាល​វិ​ភាគ​សាលា​ មាន​ន័យ​ថាត្រូ​វ​រំ​ឭកមេរៀនដែល​បាន​រៀន​រួច​នៅ​សាលា ឯ​ផ្ទះ​ក៏ដូច​គ្នា។
  • ព្យា​យាមរក​ពេល​ស្រាវ​ជ្រាវមេរៀន​ខ្លួន​ឯង​នៅ​ផ្ទះ ជា​ជាង​ដើ​រ​រៀន​គួរ​នៅ​ខាង​ក្រៅ។
  • ធ្វើ​លំ​ហាត់​ផ្នែក​វិ​ទ្យា​សាស្ត្រ​ពិតឱ្យ​បាន​ច្រើន​តាម​ល​ទ្ធ​ភាព​ដែល​អាច។
  • សម្រាក​ឱ្យបាន​គ្រប់​គ្រន់ និងញ៉ាំអា​ហារ​ឱ្យ​បាន​ទៀង​ទាត់​មាន​អ​នា​ម័យ ​និងជី​វជាតិ។
  • ព្យាយាមក្រោក​ពី​ព្រ​លឹម រំឭក​មេ​រៀនព្រោះថា ពេល​ព្រឹក​ជា​ពេល​វេ​លាដែល​ខួ​ក្បាល​ស្រ​លះល្អ និងទន្ទេញ​ងាយ​ចាំ។
  • មក​រៀ​ន​ឱ្យ​ទៀង​ទាត់ ទាន់​ពេល​វេលា និ​ង​នៅក្នុង​ថ្នាក់​ប្រើ សុ ចិ បុ លិ ឱ្យ​មាន​ប្រ​សិទ្ធិ​ភាព។

កើត​មក​ជា​មនុស្ស​ក្នុងលោកនេះ គឺ​ជា​សំណាង​មួយ​យ៉ាង​អស្ចារ្យ គឺ​យើង​​អាច​ធ្វើ​អ្វី​ដែល​យើង​ចង់​ធ្វើ​ដើម្បី​ខ្លួន​ឯង គ្រួសារ ក៏​ដូច​ជា​សង្គមជាតិ​ផង​ដែរ។ ​ដូ​ចជាយុ​វជន​រូប​ខាង​លើ​នេះ​ស្រាប់ ពួក​គាត់​ទើបតែ​ថ្នាក់​ទី១២ ​សោះ​តែគាត់កំ​ពង់​ដុះ​ពន្លក​ឈាន​ទៅ​រក​យុវ​ជន​គំរូ​ទាំង​ការ​សិក្សា​ និងក្នុងសង្គមផង​ដែ។​​ ដូច​អ្វី​ដែល​​គាត់​បាន​រៀប​រាប់​ខាង​លើ។ ចុះ​អ្នក​វិញ​ក្នុង​នាម​ជា​ពន្លក​ថ្មី ម្នាក់​ដែលបានរៀប​ចំ​ខ្លួន​ហើយ​ឬ​នៅ?